Derfor kan du sagtens spise 11 flødeboller og være sund(ere) !

For nogle måneder siden var jeg på en walk & talk med Trine Rønnov som er stifter af Stresslæge.dk. (Hvis du ikke allerede kender til hendes koncept, så skulle du gøre dig selv den tjeneste at tjekke det ud – der er også lige udkommet en app med massevis af fantastisk og helt gratis materiale og redskaber til stresshåndtering.)

Nå, men vi skulle snakke om et fremtidigt samarbejde (som i øvrigt starter op i næste måned hvor jeg skal undervise Aldrig Mere Stress Igen holdet om hvordan stress, kost og spisevaner generelt påvirker hinanden- jeg glæder mig helt vildt!)

Snakken denne dag var vigtig for os begge 2, for vi skulle blive klogere på, og mærke efter om vi havde fælles fodslag i forhold hvordan vi møder andre mennesker.

Hvilken tilgang synes vi er optimal, rummelig, empatisk, imødekommende og skaber de allerbedste betingelser for at klienterne vi arbejder med rykker sig præcis så meget som de kan, udfra der hvor de er i deres liv.

For mig er det indlysende logisk at der ikke er en standard løsning uanset om din udfordring er stress, vægt, kost- eller træningsvaner.

Derfor, tilbage til det med flødebollerne; i mit koncept #foraltidlivsstilen er det retningen af processen, der er essentiel.

Og som jeg sagde til Trine den dag, hvis en klient plejer at spise 12 flødeboller og skærer det ned til 11, jamen så er det et fremskridt der fortjener glimmer på og op på kaminhylden (Jeg ELSKER det udtryk fra Hella Joofs Papmachéreglen).

Det er at opgradere sin sundhed. 11 flødeboller er bedre end 12, om en uge er det måske 10, så 9 osv.

Alle skridt i processen skal være overkommelige og passe med den mængde overskud du har lige nu. Ellers går det som de fleste slankekure, at det hele holder i uger eller måneder, for så at mislykkes til sidst.

Personligt har jeg en ambition om at gøre sundhed og vægttab for noget som alle kan lykkes med. For jeg VED det kan lade sig gøre! Jeg har hjulpet rigtig mange mennesker til det, og fælles for dem sidst i processen er, at de egentlig sidder og stadig er både overraskede og fascinerede over, hvor let det egentligt var at ændre livsstil – for er det ikke noget med at den slags skal være mega hårdt og fyldt med afsavn?

Dermed ikke sagt at det kommer af sig selv, for selvfølgelig skal du gøre en indsats – jeg siger bare, at det jeg er fuldstændig knivskarp til, er dialogen med dig, der gør mig i stand til at finde den løsning der vil få lige præcis denne livsstilsændring til at lykkes! Uanset antallet af tidligere forsøg (som vi i øvrigt vender til din fordel, for de fejlslagne forsøg er fyldt med værdifuld erfaring som vi drager nytte af nu).

“Opskriften” Sundhedsopgradering har jeg udviklet ved dels at gå vejen selv (og mere om det i et senere blogindlæg), og dels ved at inddrage min erfaring gennem arbejdet med 1000-vis af meget forskelligartede klienter som både fysioterapeut, kostvejleder & sundhedkonsulent siden 2005.

Jeg VED det kan lade sig gøre for alle. Og alle fortjener et liv der leves i overensstemmelse med deres værdier og den de gerne vil være. Det giver overskud, ro & balance i tilværelsen.

Og hey, vi har kun ét liv. Få det allerbedste ud af det.

De kærligste hilsner

Gitte

One Comment

  1. […] Et eksempel: Hvis du dagligt drikker 2 liter sodavand, og hælder den sidste tår i vasken istedet for i munden, så har du taget et skridt i den rigtige retning! Ligesådan hvis du plejer at spise slik dagen lang. Hvis du så venter til lad os sige, efter kl. 11 med at tage første stykke, så er det også en lille succes! Det har jeg skrevet lidt om i et tidligere blogindlæg du kan finde her. […]

    26. april 2019
    Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *